Sunday 18 March 2012

1 gecelik Salvador

18 Mart 2012 Artık Brezilya ayağının sonuna yaklaşılıyor. 6 saatlik otobüs yolculuğumuzun sonunda Lençois'ten Salvador'a variyoruz.. Muhteşem üçlü ayrılıyor. Zeze Belo Risonti'ye, Pazar Rio de Janerio'ya ben Sao Paola'ya... Muhteşem demişken Muhteşem Yüzyıl'da neler oluyor acaba? Mehmrt Günsür'ün çıktığı bölüm benim için son oldu. Defne ne kadar kızsa da burda meraktan internetten izleyeceğimi sanıyordum.. Aklıma bile gelmedi şu ana kadar... Neyse muhteşem üçlü, tabi ki gamsız ve plansız bir üçlü olduğundan sabah 5.30 da Salvador Otobüs Garı'na indikten sonra yine bir konaklama krizi yaşamaz mı, yaşadı. Bir gecemiz var , son denize girme fırsatımız, güzel bir yer olsun diye İtapoa’ya gitme maceramız yoldan çıktı. Uykuzusluk+ açlık+ yorgunluk + kararsızlık hepimizi yordu. Saçma bir semtin saçma bir belediye otobüsü durağında İtacareden aldığım trekking ayakkabımin tekini düşürüp kaybettim. İçinde pis çorapla otobüs durağında bir ayakkabi teki bulan brezilyalı arkadaşım, bu nerden çıktı deme! Diğer tekini de Forro de Barra’nın karşısındaki dondurmacıda bulabilirsin..

Rio Vermelho mobil disco

R.Vermelho kilise onu punk rock konser

Salvador Barra plaji

Salvadorda gunes batimi

Gunes batiminda caipirinhasiz olur mu

Brezilya sinirlarinda son deniz sefasi

Maceraaaa doluuuu amerikaaaa krizinden sonra Barra bölgesinde Pousada Papaya Verde otelinde pembe odamıza yerleştik... Plaj yine çok komikti, hemen tanişmaya gelen artist brezilyalı gençler yine bizi bizden aldılar. Ben bu kadar rahat gelip tanışan, çat diye ahlaksız tekliflerde bulunan adam görmedim! İstisnasız hepsi böyle... Çok yakışıklı olmalarına mı güveniyorlar, bu ne kendine guvendir hayranim.. Ha güzel tarafı ne, sağol ilgilenmiyorum diyince hiç uzatmadan, bozulmadan gülumseyerek uzuyorlar. Arkadaşımız Alvado sayesinde bu rahatlığın nerelere vardığını öğreniyoruz. Brezilya hakkindaki sitelerde, bloglarda hep anlatılan Sex Motelleri konusunda ondan tüm detayları ögreniyoruz. Gayet legal bir şekilde, şehrin her yerinde, moteller var ve çiftler ister birkaç saat, ister gece konaklamalı bu motelleri çok sık kullanıyorlar... Detayli bilgileri alınca etrafimizdaki otel- motellerin hangisi turistik, hangisi sex motel azcık ayırt edebiliyoruz artık. Hiç ayıp, gizli saklı falan yok bu ülkede. cinsellik konusunda dünyada gördüğüm en rahat ve özgür ülke ( hostellerde resepsiyonda şekerleme kavanozunun yanında bedava prezervatif ikram ediyor olmaları da onlar için çok normal tabi ) Ayrılık vakti geldiii, tüm kıyı şeridi doğuya baktığı için Türkiye'deki gibi güneşi denize doğru batıramayan bu ülke için Salvador bir ayrıcalık. Çok büyük çanak gibi bir körfezde olduğundan burda güneş batışını izlemek çok zevkli. Geçen Salvador gelişimde Old Historic Own olarak geçen Pelorinho'dan çıkamamıştım, bu sefer geceyi meshur Rio Vermelho'da bitiriyoruz. Kokoş gece clupleri, şık restaurantları, çok kalabalık plastik sandalayeli ana meydanı ile buranın ortaköyü... Hayrettir ki Moqeca yemedik bu sefer, deniz kenarındaki tipik rituelim Agua do coco iç, çok soğuk gelaaaaado olsun, bitince kırdır ve iç çeperindeki taze hindistan cevizini kazı ve ye... Sonra acıkınca Queijo, minicik seyyar kömür ızgalarında kızarttıkları çubuğa takılı kekikli ve pul biber kaplı hellim benzeri eritililmis peynir.. Offff bunu çok ozleyecegim. Ve tabi ki bulduğumuz her seferinde saldırdıgımız Comida a Kilo restaurantlar... Yani aldığın tabağın gramı ölçülerek fiyatlandırılan açık büfe Brezilya yemekleri..... Heryerde dolu bu tip resturantlar, bizim esnaf lokantası kafası.