Thursday 8 March 2012

Itacare'de yaşlansam mı?

Itacare'de oyle bir sosyallestik, uc turcos diye bizi bilmeyen yok, herkes o kadar sicak ki... Bu arada tüm İtacareliler için, tanıştıkları ilk Türklerin biz olmamız çok grip değil mi? Yoksa bu noktayi blogoa da yazmamalımıydım, öğrenilmesin diye hahahahahha.... Bir iki kere burayı gördükten sonra dönüp buraya yerleşen o kadar da çok Avrupalı ile tanıştım ki... Şimdi beraber kaldığim Zeynep'in birkaç günlüğüne buraya gelip 4 aydır burada olması da hiç garip gelmiyor. Kasaba minicik nufus 20.000... Dün 4. Gecemizdi, pousadamızdan ( yani pansiyonumuzdan ) çıkıp yemeğe giderken 20 kişi ile sarılıp öpüşüyoruz. Hiç abartmıyorum. Merkezde 5 adet plaj var, 4 surf, 1 ı dalgasız.... Gün ıçinde yer değistiriyoruz. Favori Riberia plaji. Nerdeyse hergn plajda capoeira dersi oluyor. Capoeira master 53 yaşında 18 yaşında bir vucuda sahip amca. ZEynep derslere katılıyor bence epey de iyi, ben bayan üşengeç... Anca sahilde sohbet muhabbet coconut suyu iç, minicik ocağında hellim gibi kızartılan peynirden ye.... Hafatda 3 gün akşam Junglr Bar'da bedava copoeira gösterisi var, çok acayip.... Geceleri  de merkezde tek açık mekan olan, bizim yan kapımız Jungle Bar ve Favela barda takıl, sabahlara kadar.. Zaten sokakta tüm kasaba... Denemediğim meyveli carperinia kalmadı. Koca bardak zaten 5 real, yani 5 lira, bira 3....   Itacer'de günlük harcamamızı konaklama dahil 60-70 liraya düşürdük....

Itacarede kahvaltim.. Tepioca ve agua do coco

Bu akşam full moon party için bir tekneye binip bir yere gidip guneşin batışını izleyip gece 12 ye kadar orda duracağımız bir partiye gideceğiz. Eminim tüm kasaba da orada olur..... Insanların sıcaklığını anlatmak mümkün değil, zaten buraya gelip yerleşen çok avrupalı amerikalıdan belli. Yerleşmeseler bile gelen aylarca burada takılıyor. Pazar'ın TR'e dönme durumu olmasa biz de epey uzatabiliriz. Ama istisnasız tanıştığımız her  gezginin ve yerlinin, ama istisnasız Brezilya’nın en güzel yeri dediğı Chiapata Dimantis'i 20 saat yol gidip görecek olmasak ben de burda kalırdım. Ayy yol çok uzak, burda mi kalsak derken dün geceki amerikali kız, ingiliz çocuk. Chapata Diamantis'i görünce gerçekten ağladık demesi artık son nokta... Rehber kitaplar ve internet bilgileri de Chapata Dİmantis'i brezilyanın top spot olarak belirtiyorlar. Orası nasıl bir yer, orda ne var da bütün dünyayı gezmiş bunca gezgin bu kadar anlata anlata bitiremiyor çok merak ediyorum.... Burdan 1 km uzağa gitmek istemesem de çok merak ediyorum...... Ve size birşey diyim mi,biz Türklere çok yazık.... Burda tanıstığim yabancılarin çogu Artvine kadar gezmişler, biz buraya 3 ay geldik diye çok büyük iş yapmış sayılıyoruz ya, yuh bize!!!!!! Hepsi aylarca dünyanın en güzel yerlerini geziyorlar, sonra evleri işleri satıp cennette yaşamaya cesaret ediyorlar... Daha 1 ay dolmadan bu kafalara hayran kaldıysam, allah sonumu hayretsin..... PS: yanıma laptop yerine ipad aldığıma bu foto yukleme işi yüzünden biraz pişmanim, hafiflik, email filan mis gibi de , blog işi olmuyor arkadaşım.....