Sunday 27 May 2012

Amazon'da ilk gün

Kolombiya'da Bogota-Cartagena ucuşlarımı Avianca havayolları ile yapmıştım. Şimdi saat 12:20 LAN 3114 uçuşu ile Leticia'ya uçuyorum. İki saatten biraz daha uzun sürüyor yol. Inince ilk iş hostele bavulu bırakıp amazondan en hızlı ve güvenli (!!!) Brezilya Manaus'a nasıl geçerim bunu araştırmak olacak. 3,5 aydır her derdime derman olan internet burası için bir işe yaramadı. Turizm info ofisi yardımcı olamazsa mecbur limana teknelerin oraya gideceğim herhalde... Uçağın inişteki manzarası muhteşem. Uçsuz bucaksız sımsıkı bir yeşilliğin ortasina alçalıyoruz. Dağa, denize doğru inişler görmüştüm ama bu kadar uçsuz bucaksız bir yeşilliği görmemiştim elbet.. Heyecan dorukta. Şaka maka bildiğin Amazon ormanlarina iniyoruuum!!!!!!!!! Ilk inişim minik bir şok. Nemden... Bogotoda montlaydik. Havalimani da o kadar külüstür ki.. Havalimaninda polis bizi ayrı bir sıraya sokarak zorla 20 TL turist vergisi ödetti. Bak bu da hicbiryerde yazmıyordu. 7000 peso, (7 TL) taksiyle hostele varıyorum. Hostelim harbiden allaha emanet (La Jangada Hospedaje) ama yeri çok merkezi ve tatlı ingilizce bilmeyen kolombiyali kadınlar var. Burası için yine de en iyu yer.. Sevimli ve çocuklu kadınlar görünce respesiyonda en azından güvenlik açısindan iyi hissediyorum. Burası Kolobiya 'nın uyusturucu ticaretinin merkeziymiş çünkü çok sıkı ağaçlık amazon bitki örtüsü nedeniyle kaçakçiların en rahat saklandığı yermis. Gerçi kolombiya geneli gibi burası da son 10 yılda turistler için en güvenli yerlerden biri haline dönüşmüş, diyorlar.... Hemen kendimi sokağa atıyorum. Turizm  ofisini bulmam gerek. Şehir çok garip. şehir denmez köy zaten. Tamamen tek katlı külüstür evlerden oluşuyor. Yeşillik bol... Kolobiya, Peru ve Brezilya'in keşisim noktası. Bu şehirin yani köyün yarısı Kolobiya(leticia) yarısı Brezilya'ya ait (Tabatinga). Ortasından geçen nehrin karşı yakasi da Peru. Hiç bir evrak gerekmeden sokaklarda rahatça yürüyerek öteki ülkeye geçiyorsun. Toplam  10 dakika sürmüyor amaaaaaaaa iki taraf arasında 1 saat, saat farki var!!!!!! Düşün ki İstiklal caddesi ve cihangir arasında saat farkıyla yasıyorsun.  Turizm acentasını bulmaya çıktım ama İlk bomba, sokakların calle 7-8-9 veya  carrera 7-8-9 gibi numaraları var haritada ama sokaklarda tabela yok!!! Kendi hostelimin sokağına göre sokakları sayarak adres bulmaya çalışiyorum. Sayıyı kaçırdın mı yandın, sıcaktan beynim sulanınca bir ara yönümü kaybedip ağlamaklı oldum. Yoldan geçenlere sordum, markete girip serin bişiler içip klimadan ferahlayıp cesaretimi toplayıp adres aramaya devam... Turist infonun ingilizce bilmemesi çok muhtemel. Kalem kağıt sözlük tedarikliyim. Buldum ofisi!!! Ama bugün pazar kapalı çıktı iyi mi??? brezilya manaus'a giden teknelerin limanına gidiyim, araştırmak için dedim, teknelerle ilgili en doğru bilgiyi limandan alabilirsiniz yazıyor çoğu kaynak. Hostel ve ana merkez Leticia kolombiya tarafinda, liman tabatinga brezilya tarafinda.... Ama saat farkı var geç kaldınız hiç gitmeyin dedi resepsiyondaki kadın. (bilgisayarda google translate ile anlaşıyoruz) onlar yazıyor, ben yazıyorum, bilgisayar çeviriyor, çok komik halimiz.... Tüm planlamalar yarın sabaha kalıyor. Limana gidip teknelere bakacağım. Yavaş ve ucuz olanlar, hızlı ve pahalı olanları varmış, bi de bu tekneler her allahın günü yok... Hamakta uyuyarak 4 gece kalmalı tekneleri bünye kaldirabilir mi bilmiyorum. Bir yandan da Amazon ormanın içinde konaklamak, orayı denemleyimlemeyi sağlayacak turları, konaklayacak yerleri, gezileri bulup araştırmam lazım ama öncelik brezilyaya geçis teknemi bir sağlama almak. Turistik, ögrenme gezmeleri ikinci aşama.  Akşam yemeğinde Tierras Amazonicas aslı çok merak ettiğim restoranda Piraracu balığı yedim. Amazon balığı nefisti. Kızarmıs pirana da önerdiler de çok doymuştum. Gece hostelin sahibi Alexandra adlı kızla içtik biraz... Burada da bu hostelde de ağirladıkları İLK TÜRK BENİM. ( bırak ağirlamayı ilk tanıstıkları Türk benim) 4. Veya 5. Kez oluyor bu... :) :)

No comments:

Post a Comment