Wednesday 2 May 2012

Gun 70 Peru'a giris

Yola çıkışımın 70.gününde 30 Mayıs sabahı Lima'ya uçtum. Gergin koşuşturmalı bir sabah geçirerek. Akbank kartımı Brezilya'dayken iptal ettirmek zorunda kalmıştım. Bir anda cebime Garanti kartımdan bana ait olmayan işlemlerin, alişverişlerin yapıldığına dair sms'ler gelmeye başladı. Aynı anda çok kullandığım paypal hesabımın çok fazla farklı ülkeden login yapıldığı için kısıtlandırıldığını öğrendim. Bir tek bankamatik kartına kalmanın paniği da sardı. Çünkü hayatımı daha çok kredi kartı uzerinden hallediyorum bu seyahatte...Bankalarla telefon görüşmesi yap, fax gondermek, scanner aramakla, stresle geçti sabahım. ( gezideki ilk haftamda tanıştığım kızlar, güney amerikada gezip de atm veya kredi kartinin kopyalanmasi basina gelmeyen hicbir arkadasimiz olmadi demislerdi, dogruymus) sonunda rahat bir uçuşla Peru- Lina'ya indim ama dinlenmek ne mümkün... Bir dedurmak bilmeyen bir nezle gerip de başladı mı? 18:00 de uçak indi, benim 22:00'de Ahu ile Lima'da 8 saat gece yolculuğu ile Trojillo otobüsüm var. İlaç desteği ve hafiften sürünerek otobüşteyim. Allahtan yine cama suite. Cruz del sol. 160 dereçe yatan, yastıklı battaniyeli yolculuk.  Çok komik bir otobüs sistemleri var. Şehirlerde ana otobuş terminali diye birşey kesnlikle yok. Her firmanın kendi terminalı var. Varan-ulusoy terminalleri gibi. Ama buna ek şehrin ana terminali yok... Uçağa checkin yapar gibi ayrı yerden valizini veriyorsun. Icerde bayan hostes var. Bir adam da herkes koltuğuna oturduktan sona sırayla hepimizi videoya kaydediyor... Güvenlik amaçlı ilgınç bir yöntem. yuppiiii otobüste internet var. İkram ettikleri yemeği bile almadan direk uyuyorum, gözümü Trujillo'daki terminalde sabah 7:00 de açıyorum.... Good morning Peru!

No comments:

Post a Comment