Sunday 29 April 2012

ahhh And Daglari ahhhh !!!

25  Nisan 2012 -- TURBUS firması Cama modeli otobüsüyle öğlen 12:12 de yola çıktım. Şili-Santiago'dan Arjantin-Mendoza'ya... 6-7 saat sürecek diyorlar. And dağlarını aşıp, sınırdan geçiş süremize göre. Gece yarısı uyanıp, sınır işlemlerinde sürünmemek ve And Dağlarını da görebilmek için gündüz yolculuğunu tercih ettim. Semi-cama yerine cama koltuk aldım. Yani koltuklar business gibi bişi. Tekli, çok geniş ve çok yatabilen koltuk.... Tabi ki çoğu güney amerika otobüsü gibi buz gibi. Verdikleri battaniyeyi bir kullanan benim! Kapşonumu da çekmişim bir güzel.. Diğer insanlar nasıl üşümuyor anlamıyorum. Bu gece ve yarın gece Mendoza'da kalıp 27 şinde yine gündüz otobüsüyle döneceğim.

Kıvrıla kıvrıla And Dağlarının zirvesine çıktık. Yolda tesisini göremesem de uzunca bir teleskiyle karşılaştık, demek ki kayak merkezindeyiz. Saat tam 15:00te sınıra geldik. Yolculuğu gece yapmadığıma sevindim, çünkü hangar gibi bir yerde otobüsten inerek tek sıra pasaport kontrolünden gectik. Yanyana masalarda Şili ve Arjantin giris-çıkış damgalarını bastılar. Tüm otobüsün işlemleri bitene kadar da otobüse geri bindirmiyorlar. Muavin otobüs durmadan, herkesten para topladı. Bavullari indirip bindirip hamallara bahşişmiş. Allahtan bu yolculukta basıma neler gelebilir internette önceden okumuştum. İspanyolca bilmesem de ne dediklerini,neden , napıyorlar diye biliyor oldum, iyi oldu..  Çok uzun değil 15-20 dk sürdü ama nerdeyse zirvedeyiz güneş de olsa hava 0 derece filan olmalı.... Çok soğuk... Tayland-Kamboçya sınırını yürüyerek geçmiştim, Selanike giderken Yunan sınırını da trenle... UK-Fransa eurostar havalimani gibiydi. Şimdi de ilk kez karayolunda otobüsle geçmiş oldum sanırım...
Mendoza'ya varışımız yaklaşık 6 saat sonra 18:30 da oldu.

27 Nisan : Dönüş otobüsüm dağdaki kar yağışından dolayi sınır kaplandığı için iptal edildi. Otobüs terminalinde bunu öğrenip, kös kös hostelime geri döndüm... Yarın aynı saate bilet verdiler, bakalım Santiago'ya yarın dönebilecek miyim?

Donus yolunda sinirin 2 gun kapali kalmasinda dolayi feci kuyruklar bekliyoruz.

28 Nisan : geceyi yine Mendoza'da geçirip yine 14:00 otobüse bindim... Ohhh dedim yola çıktık...1,5 saat yol gittik, uyumuşum. Otobüs durunca uyandım. Polis tüm araçları şehre geri gönderiyor. Sıçtık diyorum!!!! Yarın Şili'de olmam şart çünkü 30 nisan peruya uçağım var. Şehre kös kös geri dönüyoruz. Hava buz, açım, eski hostelime üçüncü kez gitmiyorum, daha eski püskü ama otogara yakın Mendoza Backpackers Hostelde kalıyorum. Amerikali taniştığım kız burda. Tesadüfen Santiago hostelinde tanıstığim İngiliz çocuk ve şarap turunda tanıştığım Arjantinli çocuk da... ( ayni insanlarla çok alakasz zmanlar sonra başka şehirlerde karşılaşma olayi çok acayip, ilk ğünden beri... Herkese oluyormuş. Ulan istanbulda arkadaşlarımla bukadar karşılaşmıyorum bambaşka bir ülkede bambaşka bir şehirde burda karşılaştıklarim kadar) Uçak B planım. LAN veya Aeroargentinas'a mecburum, ve hiç yok yere 535 amerikan dolari tek yön bilete vermeye!!!! Bütün gece asabiyim, hostelden çıkmıyorum.

29 Nisan: o kadar asabi yattım kı, üzerimdeki kıyafetlerle uyudum. ( zaten bavulum Şili,de 48 saat kalıcam dedigim yerde 96 saatten bile fazla kaldım. Aynı tek kıyafet, sadece 1 yedek tshirtle!!!  )Allahtan şarj aletlerimi vs herseyimi taşımışım.
Sabah uyandım kı hava pırıl pırıl güneş. Güzel bir gün olacak umarım. Yine her zamanki çok erkenden  hastane yolundan otogara yürüdüm. (Saydım Mendoza şehir merkezi ve otogarı arasını 8 kere yürümüşüm!!!) TURBUS otobüs şirketinin ofisinde çalışan ingilizce bilmeyen, gözlüklu çalısanı ile artık tanış olduk zaten... Bana ofisin wifi şifresini filan verdi. Ahhh beraber foto çektirmeliydim!!!! Dağlara çıktıkça kar arttı lakin, ama yolları kapayacak korkunç bir durum da yok anlamadım. Belki buz filan tutuyodur.. Sınıra yaklaştıkca feci bir konvoy ve trafiğe giriyoruz. Tırlar, arabalar ve otobüsler, hepimiz durduk... Dmgayı bastırıp geçene kadar rahat yok!!!!
Ohhhhh, kocaman bir ohhhhh!!!!! Sili'deyim. Girerken 15 dakikada geçtığımiz sınir bu sefer 2 saate yakın sürdü... Neyse hayırlısıyla hava kararmadan Santiagodayım...