Sunday 1 April 2012

don't cry for me Argentinaaaa!

1 Nisan 2012 Baharın ilk gününe deniz kenarında girmek üzere Uruguay'a gidiyorum. Normalde artık yaz bitti, boştur oralar dediler, ama Easter tatili nedeniyle buralarda herkese long weekend... feribot uçak biletlerinin fiyatlarından anladım bu haftasonunda herkesin kaçacağını.. Buenos Aires'te çok keyifli ve adeta İstanbuldaymış gibi bir 10 gün geçirdim. En yakın arkadaşlarımda kalmak, diğer Türk arkadaşlarla gezmek tozmak.. Gerçekten etin en iyisini yedim, şampanyaya doydum. Her ikisi de burda o kadar ama o kadar ucuz ki! Şampanya, bira ile nerdeyse aynı muamaleyi görüyor... Et zaten off..... Her gün bir öğünüm arjantinin meşhur eti oldu... Gece hayatı epey yordu... Akşam yemeğinı saat 10'dan önce yemeyen bir millet... Gece 2:30dan önce dolmayan barlar... Yaprak’ın katıldığı düğünde sabah 4 te tatlı servisi yapılıp, düğünün sabah 7 de bitmesi durumu bir nebze açıklayacaktır. Yaprak demişken, Yaprak, Ayşe'den sonra Zeynep ve Olgun da geldiler son 2 günümde.. Baya burda çeteyi kurduk. Burda tanıştığım 3 Aslı da keyfimize keyif kattı, hepsini çok sevdim. Aslı & Cenk bizimkinin evi kalabalıklaşınca evlerini açtılar, onlar da kaldım. Süper süper süperler... Zeyneplerin ilk gecesinde evin terasındaki mangal gala damağımda. Diğer Aslılar ile de gecelerimizi hiç unutmayacağim. Tequila nightclub geceleri... Ayy ne saçma ama komik bir geceydi... Ronald ve Mutlu ile de shopping spree.... Güzel cafeler ve restaurantların adını alıp kaydetmek artik ucu tutulmaz bir hale geldi, çünkü hepsi çok güzel... Ama birgün tavsiye etmek gerekirse, Bar 6, Qui Qui, Dortilla's, Carrera... Bu arada Palermo, Ricoletta bölgesini üzerinden birkaç kere geçerek bitirdikten sonra San Telmo'da sonra Arjantin'in kartpostal karesini oluşturan La Bocay'yı da sonunda yapabildim. Renk cümbüşü, evler, turistik eşya dükkanları ile çok sevimli olmasına rağmen küçüklügüyle şaşırttı. Koskoca bir şehirde sadece  2-3 minicik sokak... İnsan fotoğraflardan BA'in hepsinin öyle göründüğünü sanıyor. Veya denizden bu kadar kopuk, sadece nehrin çıkışı olduğunu bilmeme rağmen, o kadar kahvengi bir su görmek hayalkırıklığı yaratiyor. Peurto Modena'da çok şık bir nehir kenarı düzenlemesi var. Binalar, marina filan muhteşem ama sadece 10-15 yıllık bir tarihi olan bu modern görünüm, algımızdaki güney amerikanin buenos airesi resmiyle çelişiyor. Canım arkadaşlarımla geçirdigim güzel vakitler olmasa bu şehirde max. 5 gün gecirebilirdim.  Bu şehir bende cafe- rest- bar'lar cenneti olarak kayda geçti. Ama bisürü harika foto gelcek, yükleyeceğım. Yarınki 3 günlük Uruguay gezisinden sonra direk Arjantin-brezilya sınırındaki Iguazu şelalesine gideceğiz. 2 Aslı ve ben. Plana göre bir gece Ajantin tarafından, 1 gece de Brezilya tarafında konaklayarak Foz du Iguazu'yu göreceğiz. Adios Bunenos Aires! Adios chicas! Buenooooo Ondaaaa!!!!! Don't cry for me Argentinaaaaaaaaa!!!!!!!! Vamos Uruguay!

No comments:

Post a Comment