Monday 16 April 2012

Şili lilililililililili @Santiago

14-1 Nisan 2012 Ben bu Santiago'yu aşırı sevdim, buenos Airesten daha çok sevmiş olabilirim. Şu anda hostelin lobisinde absurd seyler oluyor. Oda arkadaşım brezilyalı kızlar bi takim çocuklarla lambada yapıyorlar barımizda. Hostelin kocaman yola açılan camları var. Karşımız Bellas Artes metro istasyonu. 8-9 modern dansçı bastı şu anda metronun önünü bastılar. Korsan dans ediyorlar, sokaklarda koşup arabaların önüne atıyorlar kendilerini. Tam street art! Bu gece Sensation White Chile var, eskiden tren gari olan şimdi kültür merkezi olan Estación Mapocho'da. O yüzden aynı anda sokaklari da bembeyaz giyinmiş gençer basmış durumda. Freak showda gibiyim... Gündüz Turistik adlı double decker bus'la her yer nerdedir, ben nerdeyim bir anladım... Sonra Mercado Central balık pazarında yemegimi yedim. Ingilizce bilmeyen garsonla savaşımda şilili bir kadın derdime derman oldu... Tabi ki içınde herseyin oldugu Paila Marina adlı çorbayı denedim.  Kokoş mağazaların olduğu Cordova, ya da yuksek binalarla santiago-manhattan karışımı Sanhattan dedikleri bölge, I.Goyenechea, büyuk shopping mall parque Arauco falan filan hepsinin hizla üstünden geçildi. Akşam Bella Vista bölgesinde nefisssss sushi yedim. Aslında cografik olarak düsündügümde japonya'ya en yaklaştığım noktada olabilirim hayatımda. Ama sushilerin büyüklüğü, porsiyonların durumu beni benden aldı, çatlayacağım... Pasifik okyanusuyla tanışmayı dört gözle bekliyorum. Yemek dönüsü yürürken yine oda arkadasim Silili kızdan ögrendiğim LASSTARRIA uzerinden döndüm. Yarın gece ve belki de her gece ordayım. Ba-yıl-dım !!!!!!!! Ama bellavistada gözüme yerler kestirmedim değil.. Özellikle gece için.... Pio Nomo ve Constitution sokakları arasındaki her yer tamamdır. İkinci günümde ise oda arkadaşım Şili Paulina ile brunch yaptık, tabi ki Lasstarria'da. Sonra ben tek başıma Santa Lucia'ya tırmandım, bütün Santiago ayaklarının altında ve arkada And Dağlarından bir fon, harika! Tepede çımlerde bir saat uyudum sanırım. İnişte doğruuu Museo de Bellas Artes, müze çıkışında tam bir sokak stand up cısı show a başladı. Müze merdivenlerinde 100den fazla kişi oturduk. Adam ispanyolca konuşmasına rağmen çoğu şeyi anladım ve katıla katıla gülerek bir saat geçirmişim. Günün bonusu bu oldu vallaha... Akşam da bişi yapsam mı, yapmasam mı derken hostelde pocorn ve film gösterimi başlayınca hostelden çıkmadım. Köşedeki Guida Sandwicheria Peruvana'da bir hamburger yedim ki, ölmeden her insanoğlu deneyebilsin isterim. Bir tek hamburderi değil orda yaptıklari her sandwich. (merced street ve mosgueto street köşesinde uyduruk bir büfe) Bambi kızılkayalar gibi vazgeçemezsin öle acayip bişi çıktı!!!!!! Mutlaka mutlaka mutlaka denenmeli!  Fotograf yükleme yine başka bir bahar kaldı:( ipad yüzünden.. Ama birikitiriyorum!!!

No comments:

Post a Comment