Friday 6 April 2012

Punta Del Este (Uruguay)

Dünyanın en jet sosyete noktalarının başını çeken, St.Tropez, Monaco veya 1960 larda NYC Hamptons neyse , bu dönemin en meshur noktası Punta Del Este dedikleri kadar varmış. Merkezde  Tas D'Viaje diye bir hostelde kalıyorum. Merkezi, süper, plaja da 3 dakika ama görülmesi gereken çok plaj vs var. Bu gezinin bir ilki olarak tek başıma Scooter kiralıyorum (600 uruguay peso= 30 usd)



Jose Ignacio




Tüm brava plajı boyunca gidiyorum ilk. Plajda kumlara gömülü dev el heykelinden başlayıp, vilları gördükçe kendimi kaybederek 33 km gidip Jose Ignacio kasabasına ulaşıyorum. Yolda en sosyetik plajlardan sayılan Bikini beachde yüzüyorum. Yazın gece hayatı ve eğlencenin merkezi olan, merkeze 10 km uzaklıktaki  La Barra dan da gecıyorum ama low seasonda (malesef) buraya geldiğım için ortalık çok sakin. Ben La Barra'da sadece 100 urugiay pesosuna (9TL) yarım depo benzin alıp geciyorum.

Yol boyu ve Jose İgnacio'daki apartmanların ve villaların bu kadar lüksünü ve şıkını hayatımda görmemiş olabilirim. Geri dönüş yolunda da tum Punta burnunu okyanustan nehire doğru donerek Rambla boyunca gidiyor, güneşin batışını yakaliyorum. Punta Del Este'yi çok sevdim ama yetmedi bu sfeer. Kesinlikle buraya ömrümde bir kez daha gelip şu kaçırdıklarımi tamamlayacağım:
- Barra veya Jose Ignacio'da arkadaşlarla bir villa kiralamak
- Punta Ballena tarafına geçerek resimlerdeki beyaz şato gibi otel/muze olan Casa Pueblo'da güneşi batırmak
 - Playa Brava'daki deniz kıyısındaki Ocean clubda güneş doğarken dans etmek, La Barra gece hayatını keşfetmek
- 2 saat daha yol giderek, naifliğini koruyan Punta del Diablo’yu görmek..
Bunları tamamlamak için sana geri döneceğim Punta Del Este, andım olsun!

PUNTA DEL ESTE'ye giderken feribottan Colonial Del Sacrementoda kasabasi :




 Colonial del Sacremento'da kahverengi olan deniz okyanus acilinca Punta'da mavilesiyor allahtan


 Colonieldeki sehir surlari,.... ve sokaklarda hep eski arabalari birakmislar..

Arjantin Uruguay arasi giden Buquebus feribotlari cok modern.. Icinden bir fotograf. oyun salonlari, duty free magaza, acikhava teras, cafeler hersey mevcut!

No comments:

Post a Comment