Monday 2 April 2012

URUGUAY - Colonial del Sacremento & Montevideo

Arjantin-Uruguay arasındaki feribotun adı BUQUEBUS. Uruguay tarafında Coloniel del Sacramento, Montevideo veya Punta Del Este'ye gidiyor. Ben en yakındaki Coloniel'den baslayıp arayı otobüsle yapacağım ki biraz da etrafı göreyim. Sonuçta 48 saatim var bu ülkede..... Buenos Aires'ten ayrılırken kahverengi bir denizi arkada bırakiyorum, bakalım Atlantik'e doğru mavileşecek mi? Buquebus feribotu süper lux. Icinde büfe dışında duty free, oyun salonları vs var. 9.45 te kalkması gereken feribot 10:30 da kalktı. Çok uzun kuyruklar vardı o modern istasyonda. Panik olup fazla fazla erken geldiğime pisman değilim. Bir de sabah 8 deki feribotu çok erken diye istememiştim ama o 1 saatte gidiyormus, ben şimdi yavaş olanının icinde 3 saatte aynı yolu alıyorum. Ama Coloniel del Sacremento, kisaca Coloniel tüm aksilikleri ve yorgunluğu aldı. Ne tatlı bir sahil kasabasıymış. Feribottan inip otobüs terminaline bavulumu bırakıp hemen montevideo biletiimi alıyorum. Bu kasabaya 3,5 saat ayırdım tam geldi. Arnavut kaldırımlı tüm historic town bölümünü yürüyüp bitirdim. Bir da marinaya bakan enfes manzaralı bir yerde atıstırdım. Bir anda fiyatlar feci ucuzladı :) Tarihte önce Portekiz, ardindan 1770 lerde ispanyol kolonilerinin işgal ettigi 3 tarafi denizle kaplı bir yarımada. Şehir, sokaklar manzara nefis ama deniz hala mavileşmedi. Tam bir sütlü nescafe rengi... Biz Türkleri kesmez bu deniz, aksine iştahımızı keser. Marinada yatlar, yelkenli tekneler... Bizim koylarda yaptığımız mavi turlar aklima geliyor. Aynı his ama su kahverengi olunca fıssss geliyor. Ama Buenos Aires 'in o metropol hali, trafik gürültüsünden sonra on numara bu kasaba! Ben burda birkaç gün kalmak isteyebilirim ama görulecek yer çok, vamos elif vamos! Montevideo'da kaldığım hostelin dışı çirkin içi güzel.  Hostelden Artur bizi pazar akşami sokakta brezilyadaki blocolara benzer, 40 kadar perküsyoncunun çalıp yüzlerce insanın dans ederek yürüdüğü sokak partisi gibi olan Condombe'ye götürüyor, ben brezilyadaki dini tören condomble ile karıştırıyorum... Brezilyalı, arjantinli bir gruplayım bütün gece. Portekizceyi özlemişim... Türk deyince yine Cappadocia diyor tüm brezilyalilar, istanbuldan çok orayı duymalarının nedeni çok ünlü bir şarkıcılarının cappodocia şarkısı.. Sabah erkenden dulce de lecheli ( caramelized milk) kurabiyemi alıp garajdan otobüse atliyorum, içinde wifi internet olan COT firması otobüsleriyle Punto Del Este yolları taştan, deniz- güneş sen çıkardın beni beni baştan....

No comments:

Post a Comment