Sunday 29 April 2012

Uzadikca uzayan guzel Mendoza.. Sarap ve yemek uzerine

Sili'ye bu kadar yakınken, bari şu dünyanın en meşhur şarap bağlarını görüp de geleyim dedim, beklenmeyen aksilikler can sıktı ama Mendoza'yı çok sevdim ve beğendim. Sokakların hepsi yemyeşil. Zirvesi 6000 metrede olan koca And Dağlarından iner inmez böyle yemyeşil bir bitki örtüsü beklemiyor insan. Mendoza Hostel Suites diye tatlı bir hostelde kalıyorum merkezde. Dorm olmasına rağmen yine tek başımayım... Sezon dışı seyahatin iyi yanı da bu fiyatlar da daha ucuz. Ama yaz döneminde Mendoza’nın super olduğunu tahmin ediyorum. Yüzme havuzlu bir hostel bulmuştum, yaz olsa kesin onda kalacaktım... Check-in yapara yapmaz bir şarap bağı gezme ve tadım turuna kaydoluyorum. Bike n wine... Otelinden/ hostelinden aliyorlar minibüsle. Mendozanın tüm şarap baglari Maipu bölgesinde, yani merkeze yarım saatlik bir yol.  Sabah 9:30 gibi beni hostelden aldılar, minibüste benim dışımda tura katılan 10 kisi daha var. ( hollandali kizlar, fransiz cocuklar, isvicreli bir kız, arjantin cordobadan bir cocuk.  Hong Kongdan bir teyze) yarım saat yoldan sonra ilk durağımız çok uzun suredir şarap üreten,  hic bir tarımsal kimya ilacı ve teknoloji kullanmayan , herşeyin klasik yöntemlerle yürüdüğü bir organik yapım, aile şirketi... Ordaki rehberimiz çok yakışıklı..ve çok komik 49 yaşında.. İlk kadehimiz sabah 10:10 süper şaraplar deniyoruz, daha da güzeli çok güzel bilgileniyor. Burada ana olay Malbec.. Sonra dev bir fabrika gibi 2007 de açılmış bir vineyarddayız. Ordayı da  gezip sonra tasting. Her gittiğimiz yerde nefis nefis şarapları , komik paralara topluyo millet. Ben taşıyamam ki :(((((((( alamıyorum bir şise bile, yerim yok! İlk vineyarddan çikarken minibüsle değil, bize verdikleri bisikletller yemyeşil bağlar içinde gidiyoruz. 11 kişı, önümüzde rehberimiz Roger... İkinciden üçüncü tadıma da bisikletlerle... Güney Afrika- Cape Town'da bir şarap turuna gitmıştik, ama o çok havali ve pahalı birşeydi. Ondaki gibi yemekler vs vermiyorlar tabi. Ama şaraplar çok iyi, hepimiz içtikçe kaynasıyoruz tabi. Muhabbet, muhabbet.. Hava soğuk ama bisiklet sürme ve içilen şaraplarla kafalar çakır......

Mendoza Maipu bolgesi... yagmurlu bi sabahta uzum baglarindayiz

Bike n Wine ekibi

Sabah 10 da icilmeye baslandi!!!!!

Mendoza'da yapmam gereken görevi tamamladım ama içimde kalan bir programı da şehirde mahsur kalinca gerçekleştirebildim. Couchsurfingde wine tastinge beraber gidelim diye konuştuğum Amerikali Traci, ben o akşam yemek yapma kursuna çağırdı. Çok şık bir evde önce Mendoza şarapları tattırdılar (www.mendozawineconnection) bu wine connection cape townda gittiiğim pahalı, havalı vineyardlarda yemek dahil turlari da yapıyir.. Yemek kursu 17:30 da basladi, gece 10 u geciyordu çıktığimızda. 6 kişi idik. Traci ve ben, Chicagodan balayına buraya gelmiş Hint asıllı amerikali çift ve evliliklerinin 30.yılı şerefine çocuklari tarafından tatile gonderilen bir amerikalı yaşlı çift.. Mutfağa geçtiğımizde şefimizle beraber önce hamur açarak biftekli empanada ( empanada burda en çok yenen şey, poğaça gibi birsey) tatlı olarak bir pay, çok lezzetli mısırdan yapılan bir garnitür. Ama yemek harika bir biftek..Ve etin yanına biberli sos... Hepsinin tarifini verdiler ve herkez bir kısmını yaptı. Ömründe közlenmiş biber soymamış bir grupta ben epeyce ileri seviye kaçtım. Şef de anladı, en zor işleri bana verdi. Sonra oturup kendi pişirdiğimiz yemekleri afiyetle yedik... Bisikletle yaptığım sarap turu 145 arjantin pesosuydu. Bu ise 3 katı. Ama yemek yapmak deyince akan sular durdu, değdi yani :)))

Mendoza sehir merkezinden bir sus havuzu... Isiklandirma degil, kirmizi sarabi temsil ettiklerini dusunuyorum... Eee mendozadayiz!!