Monday 14 May 2012

Cuzco - Sacred Valley'de günler

7-11 Mayıs 2012 - Cuzco'daki günlerimi tamamen dinlenmek üzerine geçirdim. Mp'a çıkalı 5 gün oldu, hala bacak kaslarım yürürken, merdivenden inip çıkarken çok acıyor. Ucuza güzel bir masaj yaptırdım , o bile bana mısın demedi diyebilirim. Yanantis Guest House'dan çıkıp Ecopackers hostele geçtim, çok sevdim hosteli. Eski koloniyel bir ev, bizim hanların mimariaine benziyor. Üst katta odalar. Altta ilk kez bir hostelde rastladığım kendi restaurantı var. Yemekler de tabi ki backpackerlar için nerdeyse bedeva! Onun dışında TV odası, avlusu, barı her yeri çok konforlu ve hep kalabalık. Içinde ayrı bir turizm ofisi de var. Ordan hemen bir tur ayarladım. Turlarla Sacrey Valley denen Cuzco ve Machu Picchu arasındakiş geniş vadideki Inka tarihi yörelerini gezdik...



 Pisac

 Pisac Market

Alman arkadaşım Falk ile turda tanıştım. Sonraki gnlerde şehri müzeleri filan da beraber gezdik. İçtiğımız son gece bizim hostelde pub crawl vardı. Bu bir eğlence oluşumu. Şehirin yerlisi gençler çeşitli hostelleri gezip, hostellerin hem barlarinda takılıp, hem de hostellerden insanları topluyorlar, çok küçük bir mebla ödüyorsun.sonra hep birlıkte şehrin birkaç barına ve klubune ardarda bar- hopping yapılıyor. Barlarin çoğunda da bedava içki veriliyor. Bunpeos Airestede var, Santiagoda bizim hostele de gleiyorlardı. Hatta valparaiso, Vina del Mar' couchsurfingden Ricardo ile tanıştığımda beni Pub Crawl genel müdürü kızla da tanıştırmıştı. Şimdi de Peru ayağının içinde buldum kendimi. Falk, berlinden müzisyen, çok gülüyoruz. Çok partici, bi sabah 7de, bir sabah 10 da dönmüş hostele.. Bende Cuzcoda biraz tavukluk var. Hosteldeki dev ekranda milletle beraber dvd izlemeyi , gece çıkmaya tercih ediyorum..
Dinlenmdeyim deykysem tabi ki, cuzco etrafındaki meşhur Inka şehirlerine gitmiyor değilim....
Cuzco ve Machu Picchu arasındaki uzun ve gens vadide birçok İnka sehri var gezilebilen. Her şehrin Machu Picchu, Ollaytaytambo, Cusco bir hayvan şeklinde tasarlandığını görmek çok ilginc...
 Ollaytaytambo




Chincero 
Inka Museum avlusunda Cuzcoda

No comments:

Post a Comment