Tuesday 22 May 2012

Kolombiya'da taksiciler ve satıcılar

Kolombiya'da başka bir Turkiye benzerliği, korkunc kazıkçı, şerefsiz taksi soforleri. Ozellikle Cartagena'ya gelirken bu konuda uyari çok vardı internette. Havalimanından bagajını alır almaz beliren taksi ofisleri şahane. Oradaki gorevliye adresi söylüyorsun, fisini aliyorsun, böylece taksicinin seni kazıklama, yolu dolandırma ihtimali kalmıyor. Güney amerikada bu sistemi çok gördüm ve kullandım. Her yerde yok ama ben her gittiğim yeni yerde taxi ofisi var mı diye kontrol etmeden taksiye binmez oldum. Cartagena'da da bu sistemi bulunca çok sevindim. Kadın havalimaninda hostele 10.000 peso ( yani 10 TL) yazıp fişimi verdi. Taksici önce elimden fisi aldi, zorla elinden çat diye geri çekip aldım. Kadından fisi aldığımda saat 12'yi geçmisti. Hostele vardık, elimde 10bin peso yazıyor, adam gece tarifesi 15 bin diye tutturdu. Olmayan ispanyolcamla pata küte fişi de 12 den sonra kestirdiğimi söyleyip ödemeyeceğim dedim. Adam tutturdu, ben tutturdum, o tutturdu, ben tutturdum. En sonunda inmeyeceğim arabandan istersen polise gidelim dedim (yine olmayan ispanyolcamla, bildigim beş-on kelime, ingilizce, vucut dili karmakarısik)  Ve ben kazandım tabi ki!!!! Ve burada bir daha her taksiye ihtiyacım olduğunda alakalı alakasız gerekirse garsona, magazaya filan girip şu adrese taxi ne kadar diye sorarak doğru raici ögreniyorum, sonra da taxiye el ettiğimde durunca, daha binmeden parada el sıkışıyoruz ki bu krizi bir daha yaşamayayım. Türk kızıyla uğraşılır mı ulaaan??? Kimle dansediyosunuz, saftirik amerikalıları kazıklayin siz... Baktım Kolombiya çok Türkiye gibi. Aldıgim meyveden, tur biletinden, neye para harcasam %50sinden başlıyorum fiyatın. Hep ama hep, her seferinde işe yaradı. Önce sattığı ürün neyse, hmm neymiş o diye hiç ilgilenmiyormuş gibi soracaksın fiyatı. Fiyatı da kaç lira olduğunu duyar duymaz, daha eder mi etmez mi hesaplamadan "oooo çok pahali" , sonra blof aşaması... Demin diğer amigo, diğer şirket, rakip kimse o bu kadar önerdi diye atacaksın. Son aşama da, tamam istemiyorum o zaman diye arkanı dönüp çekip gitme blöfü... Bu ülkede hiç şaşmadı:))))) PS: detaylı cartagena notları fotoğraflarla gelecek...çok yakında....

No comments:

Post a Comment